Via het portaal dat te vinden is via https://portaal.ggdhm.nl/ kunt u als (aanstaande) ouder(s) van kinderen van 0 tot 12 jaar een aantal dingen doen. We leggen het graag verder uit.
Klantcontactcentrum (maandag t/m vrijdag van 08:00 - 13:00 uur)
Daarnaast kunt u op maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 11.30 uur ook chatten met een medewerker of uw vraag stellen via een contactformulier.
3 |
Via het portaal dat te vinden is via https://portaal.ggdhm.nl/ kunt u als (aanstaande) ouder(s) van kinderen van 0 tot 12 jaar een aantal dingen doen;
U komt in het portaal door in te loggen met uw Digid gegevens via https://portaal.ggdhm.nl.
Staat uw vraag niet tussen de onderstaande meest gestelde vragen?
Dan kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op 088 - 254 23 84.
Het portaal is bestemd voor (aanstaande) ouders met kinderen tot 12 jaar.
U logt in met uw DigiD. Heeft u geen DigiD? Via deze link gaat u naar DigiD aanvragen.
Volgens de Wet Cliëntenrechten moeten wij u vanaf 1 juli 2020 ervoor zorgen dat u snel en gemakkelijk uw dossier kunt bekijken. Binnen de Jeugdgezondheidszorg hebben wij er voor gekozen om dit via een portaal te doen.
U kunt afspraken verzetten, (delen van) het dossier van uw kind(eren) inzien, contactgegevens wijzigen en ook aangeven wat voor soort berichten u van ons wilt ontvangen.
Hecht GGD Hollands Midden bestaat onder andere uit de Jeugdgezondheidszorg en Algemene Gezondheidszorg. Volgens de Wet Cliëntenrechten moeten wij vanaf 1 juli 2020 voor zorgen dat u snel en gemakkelijk uw dossier kunt bekijken. Per afdeling en systeem wordt gekeken op welke manier we aan deze wet kunnen voldoen.
Inloggen op het portaal gaat via DigiD, waarbij u met een wachtwoord en uw mobiele telefoon moet inloggen. Ook kunt u de DigiD-app gebruiken. Hiermee is de toegang tot het portaal voldoende beveiligd.
Voor de veiligheid kunt u alleen via uw mobiele telefoon of de DigiD-app toegang krijgen.
Iedere ouder/ verzorger met gezag heeft recht op het bekijken en dus toegang tot het portaal. Na een scheiding is het meestal zo dat beide ouders/ verzorgers gezag houden en dus ook toegang houden tot het portaal. U kunt bij inloggen zelf aangeven of u bezwaar heeft tegen het bekijken door de andere ouder/verzorger. In dat geval moet eerst verder onderzoek gedaan worden naar rechtmatige toegang door beide ouders/ verzorgers. Tot daar duidelijkheid over is, kunnen beide ouders niet inloggen.
De meeste afspraken zijn leeftijdsgebonden. Groei en ontwikkeling worden op verschillende leeftijden onderzocht. Voor sommige aandoeningen is het belangrijk dat ze voor een bepaalde leeftijd worden opgespoord. Daarnaast worden er op diverse leeftijden vaccinaties gegeven. Deze vaccinaties moeten binnen een bepaalde periode gegeven worden. Om deze redenen kan een afspraak maar 3 keer verzet worden via het portaal. Wilt u toch nogmaals uw afspraak verzetten, neemt u dan telefonisch contact met ons op. We zullen dan samen zoeken naar de beste optie.
Nee, dat kan niet. De toegang tot het ouderportaal is alleen mogelijk voor personen die in de Basis Registratie Persoonsgegevens als wettelijke ouder staan vermeld van het betreffende kind. In ons medisch dossier moet er dus een koppeling bestaan tussen ouder en kind wil een ouder dit kind kunnen toevoegen in het portaal.
Dit kan niet maar is ook niet nodig. Het portaal zelf bevat géén gegevens. Het medisch dossier is de enige plek waar de gegevens van uw kind(eren) opgeslagen zijn. Het portaal biedt slechts een doorkijk naar delen van het medisch dossier van uw kind(eren). Deze doorkijk is goed beveiligd door middel van DigiD en mobiele telefoon (SMS of DigiD-app)